Single Blog

Marketing Automation w CloudSender

19 grudnia 2016, Written by 0 comment

Marketing Automation w CloudSender

Marketing Automation to jedno z najbardziej popularnych ostatnio pojęć w świecie komunikacji z użytkownikami. Czy może on pomóc przy wysyłce do dużej bazy odbiorców? Czy zwiększy on konwersję z Twojej wysyłki? Jak zautomatyzować mailingi do swoich użytkowników? O tym wszystkim opowiemy w nowym wpisie >>

Ostatnio przedstawialiśmy jak skutecznym narzędziem może być optymalizator czasu wysyłki wspomagający odpowiednie dotarcie do Twoich użytkowników. Przesyłanie im wiadomości zawsze wtedy, kiedy najbardziej ich oczekują jeszcze bardziej zachęci ich do dalszej interakcji.

A dzisiaj rozwiniemy temat marketing automation i wykorzystania go w masowych kampaniach E-MAIL. Temat ten jak wspominaliśmy na początku jest jednym z najpopularniejszych haseł w obecnym świecie e-mail marketingu, ale nie wiele osób wie, że może być on skuteczny zarówno przy wysyłkach do kilkudziesięciu czy kilkuset użytkowników jak i do milionowych baz.

 

Dla czego warto?

Przede wszystkim jeśli zaczynamy wspominać o marketing automation to jego kluczową zaletą jest oszczędność czasu po przy wysyłce. Od teraz nie musisz stale pilnować swoich kampanii i zastanawiać się jak zrealizować kolejne kampanie ustawiając każde działania osobno. Dzięki wykorzystaniu chociażby dripów w komunikacji masz szanse na odciążenie swoich stałych działań i pozostawienie wysyłki komunikatów systemowi REDLINK.

Drugą kluczową zaletą automatyzacji jest fakt odpowiedniego dostarczenia wiadomości do użytkownika i w tym przypadku nie mówimy o kwestii dostarczalności. Podobnie jak optymalizator czasu wysyłki pozwala nam określić odpowiedni czas dla naszej bazy odbiorców to automatyzacja sprawia, że wysyłka kolejnego komunikatu w ramach naszego scenariusza jest indywidualnie dopasowana do każdego użytkownika osobno. Przez co nawet przy masowych kampaniach wysyłanych do kilkunastu milionów adresów może on poczuć bardziej indywidualny rodzaj komunikacji dopasowany do jego zachowania.

 

Jak wykorzystać marketing automation?

Najważniejszym elementem skutecznej automatyzacji jest wybranie odpowiedniego scenariusza i akcji, która ma uruchomić cały proces komunikacji. W kontekście masowych wysyłek tym kluczowym działaniem może być zachowanie użytkowników wobec naszego mailingu a więc czy będzie to otwarcie wiadomości czy też kliknięcie w dany lub wszystkie linki w ramach naszej kreacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy ponowić wysyłkę do kluczowych dla nas użytkowników.

Rozliczasz się w CPC? Utwórz scenariusz po otwarciach – wysyłając kreację raz jeszcze do wszystkich tych co otworzyli Twoją kampanię.

Rozliczasz się w leadach bądź sprzedaży? Podeślij wiadomość raz jeszcze do klikniętych część z nich z pewnością nie wykonała żadnej dalszej interakcji.

Automatyzuj swoją wysyłkę by jeszcze więcej wyciągnąć z bazy, którą posiadasz. Nie ograniczaj się tylko do ponawiania wysyłki do tych co nie wykonali żadnej akcji. Spraw, by każdy użytkownik zrobił krok dalej z Twoim mailingiem.