Single Blog

Testy A/X w CloudSender

3 stycznia 2017, Written by 0 comment

Jeżeli realizujesz masowe kampanie E-MAIL doskonale wiesz jak ważnym elementem jest odpowiedni wybór tematu, nazwy nadawcy czy też właściwej kreacji. Często jeden z tych elementów może w dużym stopniu wpłynąć na efektywność Twojej wysyłki. Rozwój email marketingu pozwala Ci zadbać o swoją wysyłkę na nieosiągalnym dotąd poziomie – sprawdzając w ramach testów A/X, który temat, nadawca, kreacja lepiej sprawdzi się u Twoich odbiorców.

 

Ostatnie nasze wpisy w dużym stopniu skupiały się na funkcjonalnościach wspierających skuteczne wysyłanie wiadomości do użytkowników. Optymalizator czasu wysyłki czy też wykorzystanie automatyzacji to świetny sposób na dopasowanie swojej wysyłki do użytkowników – pozostając w tej tematyce testy A/X pozwolą Ci jeszcze skuteczniej targetować swoją wysyłkę wykorzystując elementy najbardziej angażujące Twoich odbiorców.

W prosty sposób dzięki testom możesz sprawdzić, który z wykorzystanych tematów, nadawców czy też kreacji wzbudzi największe zainteresowanie po stronie użytkowników. Przy masowych wysyłkach poznanie skutecznych elementów pozakreacyjnych może mieć kluczowe znaczenie dla efektywności danej wysyłki i konwersji z danej kampanii.

 

Testy A/X dla kogo?

 

Przede wszystkim jak zaczynamy omawiać kwestię testów elementów związanych z kampaniami email warto wspomnieć o tym, że w przypadku masowych wysyłek konkretna forma rozliczenia może sprawić, że inny element kampanii będzie dla Ciebie najważniejszy. Twój Klient zwraca uwagę na wskaźnik otwarć? Rozliczasz się po kliku? Leadzie? Sprzedaży? Testy A/X świetnie pomogą Ci przy każdym typie rozliczeń – pomagając zwiększyć czy to wskaźnik otwarć czy też kliknięć z danej kampanii.

 

Zwiększ wskaźnik otwarć – zwiększ swoje szanse

 

Dzięki testom A/X możesz sprawdzić, jaki temat najlepiej oddziałuje na Twoich odbiorców – przetestuj różne elementy w polu tematu, aby mieć pewność, na co zwracają uwagę Twoi użytkownicy. Symbol, personalizacja czy też nawołanie do akacji – dowiedz się, co najlepiej sprawdzi się przy wysyłce do Twojej bazy. Dzięki testom tego elementu możesz w łatwy sposób znacząco zwiększyć wskaźnik OpenRate swoich kampanii. Zwróć uwagę, że również w przypadku innej formy rozliczeń niż za otwarcia wysoki OR wpłynie na zwiększenie pozostałych wskaźników kliknięć i sprzedaży.

Doskonale wiesz, jaką dużą rolę przy masowych wysyłkach odgrywa nazwa nadawcy zarówno dla odbiorców, jak i filtrów antyspamowych. Dlatego często warto sprawdzić różne nazwy w polu nadawcy, aby mieć pewność czy któraś z nich lepiej nie skonwertuje na Twojej bazie.

Warto również zastanowić się nad tym elementem zwłaszcza przy powtarzalnych wysyłkach do bazy – czasami zmiana nazwy nadawcy pozwoli Ci dotrzeć do użytkowników, którzy byli przez dłuższy czas nieaktywni. W CloudSender często omawiamy z Klientami strategię skutecznego dostarczania wiadomości E-MAIL do nieaktywnych użytkowników i zmiana nadawcy pozostaje jednym ze sposobów na zadbanie o tę kwestię.

 

Kliknięcia na wyższym poziomie!

 

Poza wspomnianym elementami pozakreacyjnymi w ramach testów A/X możesz przetestować również kreację swojego mailingu. Przygotuj 2 różne szablony z innymi przyciskami akcji bądź innym rozłożeniem produktów. Testy A/X pozwolą Ci sprawdzić czy inny układ bądź zmienione nawołanie do akcji nie zwiększy zaangażowania Twoich odbiorców. Ta funkcjonalność to prosty sposób na wybór najlepszej kombinacji poszczególnych elementów kampanii E-MAIL dla Twojej bazy użytkowników.

Przy testach pamiętaj, aby sprawdzać jedną zmienną, przez co nie stracisz z oczu elementu, który mógł poprawić efektywność Twojej wysyłki. Testy A/X pozwolą Ci uzyskać takie szczegółowe informacje tylko zwróć uwagę, że duży wpływ na taką sytuację może mieć też charakter tej konkretnej wysyłki. Nie mniej jednak siła testów różnych elementów kampanii e-mail jest możliwość zwiększonej analizy zachowań odbiorców w bazie względem Twojego mailingu.

Jeżeli chcesz dokładniej poznać funkcjonalność testów A/X czy też innych zaawansowanych funkcji z naszego systemu – umów się z nami na indywidualny webinar, podczas, którego pokażemy jak wykorzystać je w Twojej firmie!

Napisz do nas w tej sprawie >>